carticica

Citim impreuna.

O suta de experimente stiintifice … distractive :)

on March 19, 2013

SAMSUNG

De fapt, toate experimentele stiintifice sunt (ar trebui sa fie?) distractive. Toate iti smulg un zambet sau o exclamatie: “Ooooo :) Ce frumos, nu? Nici nu stiam de asta.”

De mult nu am mai facut experimente, ce zic, din liceu sau scoala generala, ca cele din facultate erau mult prea prafuite sa le mai pun la socoteala. Nici cele de la scoala nu iti ofereau satisfactie totala. Fie eram prea multi la o masa de lucru, fie ne erau prezentate doar in fata clasei.

Ei bine, acestea se pot face acasa, cu obiecte si materiale pe care cel mai probabil le gasesti la indemana, mai ales daca iti place sa reciclezi. Daca unele experimente necesita materiale speciale, ti se spune unde le poti gasi si sunt in marea lor majoritate necostisitoare.

Am rasfoit carticica si mi-am inchipuit cum ar fi sa facem experimentele, mi-am imaginat … da, pentru ca I. e inca prea mica sa trecem cu adevarat la actiune. Exercitiul asta de imaginatie mi-a infatisat un copil fericit, incantat … si o mamica la fel … adica pe mine :). Sunt sigura ca imi va prinde foarte bine sa le (re)descopar. De multe chiar nici nu am auzit. Sunt totusi O SUTA.

SAMSUNG SAMSUNG SAMSUNG

Nici nu am curaj sa ma apuc sa le insir. Sa faci un caleidoscop, sa aduci asfintitul intr-un borcan, sa pui un scafandru la treaba intr-o sticla de plastic, sau sa contruiesti niste gandacei electrici … dau paginile la intamplare si imi spun: “Trebuie sa-l mentionez si pe asta.” Hai: imblanzitor de serpi, cum sa creezi cristale care atarna, sau hartia facuta in casa! Unele mai prind si viata!

Tot ce tine de stiinte este acoperit de experimentele acestea practice si haioase: fizica, chimie, biologie. Noi radem, ne distram si ne intrebam: “De ce nu am avut si noi asa ceva cand eram mici?” Eh, de ce, nu stim, dar uite ca le-am intalnit acum si ne putem (re)satisface curiozitatile de copii mici.

Sa nu mai povestesc de DICTIONARUL ILUSTRAT DE STIINTE, care e o minunatie! Sa ajungi sa il citesti de placere … hmm, oare se putea intampla asa ceva?

Experimentati cu grija :)


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

